ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד

גיבורי העלם: סיפור על שלושה עובדי שב"כ וההתרעה שהצילה חיים

ההתרעה, הפיצוץ היה מתפוצץ במרכז האזור המאוכלס בחיילים, מה שהיה יכול להביא לאסון של 20-30 הרוגים לפחות.
גיבורי העלם סיפור על שלושה עובדי שבכ וההתרעה שהצילה חיים

גיבורי העלם: סיפור על שלושה עובדי שב"כ וההתרעה שהצילה חיים

בחושך הכבד של ליל שבת, כאשר רוב העולם מנסה להתנתק מהמציאות הקשה ולצלול לתוך סוף שבוע שקט ומרגיע, שלושה עובדי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) מצאו עצמם במרכז האירועים של משימה קריטית, שתגלה כיצד התוכניות הרועשות של האויב נפרצות על ידי האומץ והנחישות של מספר אנשים בודדים.

ל', המפיקה במרחב דרום

ל', מפיקה צעירה ומחויבת, ישבה במשמרת הערב בחדר הבקרה, עיניה נעולות על מסכים מרובים שמעבירים לה את מלוא התמונה מהשטח. תחושת אחריות כבדה כיסתה אותה כאשר פתאום, בלי הזהרה מוקדמת, התקבלה שיחה שהביאה איתה חדשות מטלטלות: מחבלים התגנבו מתחת לפני האדמה, נסתרים מכל עין ואוזן, בזמן שחיילי צה"ל נמצאים מעליהם בלי ידיעה על הסכנה המתקרבת.

נ', הדסקאית בחטיבת רצועת עזה

נ', שתפקידה הכרחי בתהליך המעקב והתיעוד של פעילות האויב, קיבלה את המידע החושפני מל'. במהירות ובמקצועיות, היא החלה לעבד את המידע, מבינה שהמחבלים מתכננים לבצע פיגוע חמור בדקות הקרובות. היא הפעילה את כל מיומנותה כדי לצמצם את האפשרויות למיקום הפיר המסתורי, וזיהתה את המגנן הממוקם בדיוק בלב האזור החיוני, אזור האוהלים של החיילים.

ע', עובד באגף הטכנולוגיה

ע', שגויס למילואים ונלחם ברצועת עזה, חש בעורו את הסכנה המתמשכת. בעודו מתכונן ללחימה, הוא לא יכול היה לדעת כי חייו וחיי חבריו לפלוגה יוצאים לפתע לסכנה ממשית, סכנה שהיתה יכולה להסתיים באסון, אלמלא התערבותה של המודיעין.

בשעה 04:20, כשהשקט התקיים לרגע אחד נוסף, פתאום נשמעו יריות מכיוון המגנן, אשר הובילו לפיצוץ עז, שסימן את ההתחלה וגם את הסוף של המתקפה המתוכננת. בזכות ההתרעה המוקדמת, החיילים הועפו מהמגנן וניצלו ממוות וחורבן.

ההתרעה ששינתה הכל

ההתרעה המודיעינית שהגיעה בזכות העבודה המשותפת של ל' ונ', הצילה את חייהם של ע' וחבריו. אילו לא נתקבלה ההתרעה בזמן, המטען היה מתפוצץ בזמן שחלק מהחיילים ישנים באוהליהם, והתוצאה הייתה נוראית לחשוב עליה.

סיפור זה, אף על פי שהוא דמיוני, מדגים את החשיבות הקרדינלית של עבודת המודיעין והביטחון בשמירה על חיי אדם. הוא מעלה למודעות את העבודה הנסתרת אך החיונית של עובדי השב"כ, הפועלים בצללים כדי להבטיח את ביטחוננו.